Predikce zaměstnanosti v profesích (Kompas)
Počet zaměstnanců v profesi
Charakteristika profese Informace v tomto bloku jsou přebírány z webu NSP
Učitel odborných předmětů vyšší odborné školy
Odborný směr
Věda, vzdělávání, sport
Charakteristika
Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel odborných předmětů vyšší odborné školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování v odborných předmětech, směřující k získávání vědomostí a dovedností studentů na vyšší odborné škole.
Pracovní činnosti
- Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností studentů v odborných vyučovacích předmětech vyšší odborné školy, popř. vzdělávání studentů se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Tvorba a průběžná aktualizace pedagogické dokumentace, tvorba metodik a výukových postupů ve vzdělávání a jejich realizace, popř. tvorba a aktualizace individuálních vzdělávacích plánů.
- Studium nových poznatků v oboru a jejich aplikace do vzdělávání, popř. do individuálních vzdělávacích plánů.
- Vedení absolventských prací a jejich oponentura, vedení přednášek, seminářů a cvičení, příprava a zadávání úkolů, projektů a zkoušek s cílem cvičit studenty, vyhodnocování jejich znalostí.
- Podněcování osobního vývoje studentů, diskutování o jejich pokrocích a poskytování konzultací studentům.
- Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových vyučovacích postupů ve vzdělávání.
- Plnění prací a úkolů souvisejících s přímou pedagogickou činností, příprava zpráv, hodnocení studentů a jejich klasifikace, vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích studentů.
- Tvorba a koordinace vzdělávacího programu vyšší odborné školy, popř. stanovování koncepce rozvoje oboru vzdělání ukončeného absolutoriem.
Kód ISCO
2310
Více informací
https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-odbornych-predmetu-66ac
Vysokoškolský učitel
Odborný směr
Věda, vzdělávání, sport
Charakteristika
Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Vysokoškolský učitel provádí pedagogické, vědecké, výzkumné a vývojové nebo umělecké činnosti a jejich aplikaci ve výuce studentů a absolventů vysokých škol a při výchově vědeckých nebo uměleckých pracovníků.
Pracovní činnosti
- Tvorba studijních programů, metodik a učebních postupů a jejich zavádění.
- Vedení seminárních, ročníkových, diplomových a disertačních prací.
- Manažérské a koncepční činnosti.
- Hodnocení rozvojových a pedagogických procesů, tvorba nástrojů a hodnocení výsledků studentů.
- Studium nových poznatků v oboru a jejich aplikace do vzdělávacích programů a výzkumných úkolů.
- Vedení řešitelských a pedagogických týmů.
- Tvorba výzkumných, vývojových nebo uměleckých projektů včetně mezinárodních a řešení vědeckých úkolů v rámci základního a aplikovaného výzkumu.
- Poskytování vzdělávacích služeb a expertizních služeb.
- Příprava, rozvíjení a konkretizace vzdělávacích programů a učebních lekcí.
- Přednášení učební látky, vedení seminářů, cvičení a laboratorních pokusů.
- Vedení dokumentace výzkumných procesů a výsledků.
- Poskytování konzultací studentům.
- Tvorba odborných monografií, studijních textů, vysokoškolských učebnic a programů.
- Aplikace výsledků výzkumu ve výuce studentů, absolventů vysokých škol, vědeckých pracovníků.
- Spolupráce se sociálními partnery, zahraničními partnery v oblasti vědy, umění a vzdělávání.
- Aplikace výsledků výzkumu do praxe ve spolupráci s příslušnými subjekty.
- Publikační činnost.
- Expertní a posuzovatelská činnost.
- Vedení administrativy spojené s evidencí pedagogické činnosti a výsledků studentů.
- Organizování a vedení účasti studentů na řešení výzkumných a vývojových úkolů.
Kód ISCO
2310
Více informací
Učitel všeobecně vzdělávacích předmětů vyšší odborné školy
Odborný směr
Věda, vzdělávání, sport
Charakteristika
Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel všeobecně vzdělávacích předmětů vyšší odborné školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování ve všeobecně vzdělávacích předmětech, směřující k získávání vědomostí a dovedností studentů na vyšší odborné škole.
Pracovní činnosti
- Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností studentů ve všeobecně vzdělávacích vyučovacích předmětech vyšší odborné školy, popř. vzdělávání studentů se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Tvorba a průběžná aktualizace pedagogické dokumentace, tvorba metodik a výukových postupů ve vzdělávání a jejich realizace, popř. tvorba a aktualizace individuálních vzdělávacích plánů.
- Studium nových poznatků v oboru a jejich aplikace do vzdělávání, popř. do individuálních vzdělávacích plánů.
- Vedení absolventských prací a jejich oponentura, vedení přednášek, seminářů a cvičení, příprava a zadávání úkolů, projektů a zkoušek s cílem cvičit studenty, vyhodnocování jejich znalostí.
- Podněcování osobního vývoje studentů, diskutování o jejich pokrocích a poskytování konzultací studentům.
- Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových vyučovacích postupů ve vzdělávání.
- Plnění prací a úkolů souvisejících s přímou pedagogickou činností, příprava zpráv, hodnocení studentů a jejich klasifikace, vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích studentů.
- Tvorba a koordinace vzdělávacího programu vyšší odborné školy, popř. stanovování koncepce rozvoje oboru vzdělání ukončeného absolutoriem.
Kód ISCO
2310
Více informací
Učitel praktického vyučování a odborné praxe vyšší odborné školy
Odborný směr
Věda, vzdělávání, sport
Charakteristika
Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel praktického vyučování a odborné praxe vyšší odborné školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při praktické přípravě studentů vyšší odborné školy.
Pracovní činnosti
- Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností studentů v praktickém vyučování a v odborné praxi podle jednotlivých oborů vzdělání v rámci akreditovaného vzdělávacího programu vyšší odborné školy, popř. vzdělávání studentů se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Studium nových poznatků v oboru a jejich následná aplikace do vzdělávacích a výcvikových programů v rámci akreditovaného vzdělávacího programu, popřípadě do individuálních vzdělávacích plánů.
- Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových výukových postupů ve vzdělávání.
- Příprava a zadávaní úkolů, projektů a zkoušek s cílem cvičit studenty, vyhodnocovat jejich znalosti a pokrok v rámci praktického vyučování a v odborné praxi.
- Tvorba metodik a výukových postupů ve vzdělávání a jejich realizace.
- Podněcování osobního vývoje studentů, diskutování o jejich pokrocích a poskytování konzultací studentům, plnění úkolů a prací souvisejících s přímou pedagogickou činností.
- Příprava zpráv, hodnocení studentů a jejich klasifikace.
- Vedení absolventských prací a jejich oponentura, vedení seminářů a cvičení, vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích studentů.
- Spolupráce s firmami, organizacemi a institucemi při realizaci odborné praxe.
- Komplexní koordinace vzdělávání v praktické přípravě vyšší odborné školy se znalostmi a dovednostmi z jiných oborů vzdělání a s teoretickým vyučováním.
Kód ISCO
2310
Více informací
https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-praktickeho-vyucov-21d2