Predikce zaměstnanosti v profesích (Kompas)
Počet zaměstnanců v profesi
Charakteristika profese Informace v tomto bloku jsou přebírány z webu NSP
Vedoucí velkoobchodní provozovny
Odborný směr
Obchod a marketing
Charakteristika
Vedoucí velkoobchodní provozovny vykonává a zodpovídá za veškeré činnosti probíhající ve velkoobchodní provozovně, řídí zaměstnance, komunikuje s dodavateli a zákazníky a zajišťuje související administrativní činnosti.
Pracovní činnosti
- Organizace práce ve velkoobchodní provozovně a vedení podřízených pracovníků.
- Řízení příjmu, kontroly, skladování, ošetřování a výdeje zboží, popř. surovin.
- Řízení stavu zásob.
- Koordinace expedice zboží.
- Práce s ICT objednávkovým systémem firmy.
- Inventarizace a pomoc při identifikaci evidence zboží na skladě.
- Řešení reklamačních řízení.
- Vedení provozní dokumentace včetně dohlížení na řádné značení zboží a jeho umístění.
- Koordinace a dohled nad řádným nakládáním s odpady a prováděním hygienicko-sanitačních činností.
- Udržování a posilování vztahů se zákazníky a přepravci.
- Poskytování odborných konzultací, rad a informací v rámci expertní podpory pro interní a externí zákazníky.
- Schvalování a kontrola rozvozních plánů včetně vyhodnocování efektivnosti rozvozů.
- Kontrola dodržování termínů školení zaměstnanců (BOZP, PO, ochranné pracovní prostředky, HACPP).
- Zpracování měsíčních hlášení o nákupu, prodeji, stavu zásob a ekonomice provozu skladu po potřeby vedení firmy.
- Kontrola dodržování docházky, využívání pracovní doby, čerpání dovolených, práce přesčas a nemocnosti.
- Kontrola dodržování revizí elektrických, vodovodních, plynových zařízení, dopravních prostředků, manipulační techniky a součástí budov.
Kód ISCO
1420
Více informací
Obchodní ředitel
Odborný směr
Management
Charakteristika
Obchodní ředitel definuje a implementuje obchodní strategii, řídí obchodní tým a koordinuje veškeré činnosti v souladu s obchodní strategií organizace.
Pracovní činnosti
- Příprava, průběžná aktualizace, řízení implementace a vyhodnocení obchodní strategie organizace v souladu s jejími strategickými cíli.
- Monitorování a analyzování trhu a vývojových trendů, nacházení nových obchodních příležitostí.
- Stanovování interních směrnic pro obchodní činnost organizace.
- Rozvoj vztahů v segmentu klíčových zákazníků organizace.
- Schvalování obchodních smluv a zakázek.
- Reprezentování organizace na jednáních se stálými obchodními partnery, potenciálními zákazníky a dalšími subjekty.
- Analyzování výsledků obchodního týmu a příprava zpráv o průběhu a výsledcích obchodní činnosti organizace.
- Spolupráce s ostatními univerzálními celky organizace.
- Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu podřízených pracovníků v rámci svěřeného celku organizace.
Kód ISCO
1420
Více informací
Inspektor prodejen
Odborný směr
Obchod a marketing
Charakteristika
Inspektor prodejen řídí a koordinuje činnost vedoucích maloobchodních prodejen, popř. manažerů prodeje. Provádí kontrolu na prodejnách se zaměřením na úroveň nabídky, hygienu prodeje, ošetřování zboží, dodržování vnitřních předpisů a zákonných ustanovení.
Pracovní činnosti
- Provádění kontroly dodržování vnitropodnikových směrnic.
- Provádění kontroly evidence tržeb, příjmových a výdajových dokladů, dodacích listů a faktur.
- Provádění kontroly čerpání energií.
- Provádění kontroly dodržování marketingového plánu.
- Provádění kontroly docházky, přestávek v práci, čerpání dovolené, přesčasové práce, práce s břemeny a dodržování předepsaného oblečení a obuvi.
- Provádění kontroly HACCP (Systém analýzy rizika a stanovení kritických kontrolních bodů).
- Provádění kontroly cen a oceňování zboží v prodejních prostorách.
- Spolupráce s nadřízenými kontrolními orgány.
- Spolupráce s vedoucím maloobchodní prodejny v oblasti personální.
- Hodnocení hospodářských výsledků prodejen s jejich vedoucími.
- Provádění kontroly dodržování předpisů BOZP a PO.
- Kontrola dodržování prodávaného sortimentu dle katalogů, stavu zásob a obrátky zásob.
- Provádění kontroly pokladny a trezoru (pohotovostní zásoba, odvod tržeb, ceniny, účetní rozdíly).
Kód ISCO
1420
Více informací
Oblastní manažer velkoobchodu pro svěřený region
Odborný směr
Obchod a marketing
Charakteristika
Oblastní manažer velkoobchodu pro svěřený region zastupuje zájmy velkoobchodu v přidělené oblasti. Odpovídá za dosažení výsledků z hlediska ekonomiky i z hlediska počtu získaných potencionálních odběratelů v regionu.
Pracovní činnosti
- Vytváření obchodní strategie pro svěřený region.
- Nastavení obchodních cílů a kontrola jejich naplňování.
- Vyhledávání nových obchodních příležitostí v regionu.
- Organizace, řízení a motivace podřízených pracovníků.
- Provádění marketingových průzkumů a analýz trhu.
- Vyhodnocování dat a stanovení predikce vývoje obchodu.
- Podpora prodeje a využívání marketingových nástrojů.
- Prezentace nabízených výrobků či služeb a reprezentace firmy široké veřejnosti.
- Udržování a rozvoj vztahů s klíčovými zákazníky.
- Uzavírání obchodních smluv či vztahů s obchodními partnery.
- Nabídka výrobků a služeb obchodním partnerům i novým zákazníkům formou elektronických katalogů přes internetové sítě.
- Vedení vybraných evidencí dle požadovaných kritérií.
- Navrhování postupů ke zvýšení efektivnosti, popř. návrhy na změny vůči vedení firmy.
- Pravidelný reporting vedení firmy, případně obchodním partnerům.
Kód ISCO
1420
Více informací
Ředitel malé organizace
Odborný směr
Management
Charakteristika
Ředitel malé organizace řídí a koordinuje veškeré činnosti uvnitř organizace, zodpovídá za tvorbu a implementaci celkové strategie směřující k naplnění cílů organizace a udržuje vztahy s klíčovými partnery.
Pracovní činnosti
- Formulování vize, tvorba a implementace celkové strategie organizace.
- Plánování, koordinace a kontrola všech procesů organizace s cílem dosažení podnikatelských záměrů.
- Řízení finančních operací organizace s ohledem na stanovený plán.
- Operativní řízení organizace.
- Rozhodování o portfoliu výrobků a služeb.
- Tvorba a implementace obchodní a marketingové strategie organizace.
- Rozvoj vztahů s klíčovými partnery.
- Tvorba a implementace personální strategie.
- Definování a rozvoj firemní kultury.
- Reprezentování organizace u odborné i laické veřejnosti, v médiích, na jednáních se stálými obchodními partnery, potenciálními zákazníky, státními institucemi a dalšími subjekty.
- Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu pracovníků.
Kód ISCO
1420