Predikce zaměstnanosti v profesích (Kompas)
Počet zaměstnanců v profesi
Charakteristika profese Informace v tomto bloku jsou přebírány z webu NSP
Ředitel malé organizace
Odborný směr
Management
Charakteristika
Ředitel malé organizace řídí a koordinuje veškeré činnosti uvnitř organizace, zodpovídá za tvorbu a implementaci celkové strategie směřující k naplnění cílů organizace a udržuje vztahy s klíčovými partnery.
Pracovní činnosti
- Formulování vize, tvorba a implementace celkové strategie organizace.
- Plánování, koordinace a kontrola všech procesů organizace s cílem dosažení podnikatelských záměrů.
- Řízení finančních operací organizace s ohledem na stanovený plán.
- Operativní řízení organizace.
- Rozhodování o portfoliu výrobků a služeb.
- Tvorba a implementace obchodní a marketingové strategie organizace.
- Rozvoj vztahů s klíčovými partnery.
- Tvorba a implementace personální strategie.
- Definování a rozvoj firemní kultury.
- Reprezentování organizace u odborné i laické veřejnosti, v médiích, na jednáních se stálými obchodními partnery, potenciálními zákazníky, státními institucemi a dalšími subjekty.
- Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu pracovníků.
Kód ISCO
1222
Více informací
Obchodní ředitel
Odborný směr
Management
Charakteristika
Obchodní ředitel definuje a implementuje obchodní strategii, řídí obchodní tým a koordinuje veškeré činnosti v souladu s obchodní strategií organizace.
Pracovní činnosti
- Příprava, průběžná aktualizace, řízení implementace a vyhodnocení obchodní strategie organizace v souladu s jejími strategickými cíli.
- Monitorování a analyzování trhu a vývojových trendů, nacházení nových obchodních příležitostí.
- Stanovování interních směrnic pro obchodní činnost organizace.
- Rozvoj vztahů v segmentu klíčových zákazníků organizace.
- Schvalování obchodních smluv a zakázek.
- Reprezentování organizace na jednáních se stálými obchodními partnery, potenciálními zákazníky a dalšími subjekty.
- Analyzování výsledků obchodního týmu a příprava zpráv o průběhu a výsledcích obchodní činnosti organizace.
- Spolupráce s ostatními univerzálními celky organizace.
- Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu podřízených pracovníků v rámci svěřeného celku organizace.
Kód ISCO
1221
Více informací
Ředitel zákaznických služeb
Odborný směr
Management
Charakteristika
Ředitel zákaznických služeb komplexně vede a řídí organizační celek, který se zabývá řízenou obousměrnou komunikací se zákazníky a zpracováním souvisejících informací.
Pracovní činnosti
- Vytváření, průběžná aktualizace, realizace a vyhodnocení koncepce rozvoje úseku zákaznických služeb.
- Monitorování, analýza a optimalizace procesů zákaznických služeb a souvisejících firemních procesů.
- Definování nových vstupů a výstupů provozního systému, včetně spolupráce na tvorbě interních databází pro potřeby společnosti.
- Sledování a vyhodnocování spokojenosti zákazníků, návrh a realizace nápravných opatření ve spolupráci s příslušnými organizačními útvary organizace.
- Zabezpečení a rozvoj osobní, telefonické a elektronické komunikace s klienty společnosti.
- Koordinace činností týkajících se vyřizování stížností a reklamací zákazníků a poskytování technických a cenových informaci.
- Udržování a rozvoj vztahů s klíčovými zákazníky.
- Spolupráce s příslušnými organizačními útvary společnosti v oblasti vývoje provozního informačního systému a jeho podpůrných aplikací.
- Nastavení systému adaptace pracovníků zákaznických center.
- Reprezentování organizace na jednáních se stávajícími i potenciálními zákazníky, stálými obchodními partnery a dalšími subjekty.
- Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu podřízených pracovníků v rámci svěřeného celku organizace.
Kód ISCO
1221
Více informací
Marketingový ředitel
Odborný směr
Management
Charakteristika
Marketingový ředitel definuje a implementuje marketingovou strategii společnosti, řídí marketingový úsek a koordinuje veškeré marketingové aktivity v souladu s marketingovou strategií a budováním značky organizace.
Pracovní činnosti
- Příprava, průběžná aktualizace, řízení implementace a vyhodnocení marketingové strategie organizace.
- Příprava a realizace marketingového plánu v souladu s definovanou strategií.
- Sestavování a správa marketingového rozpočtu.
- Spolupráce na tvorbě obchodní strategie společnosti.
- Tvorba marketingového mixu (produkt, cena, distribuce, propagace).
- Spolupráce na vývoji a implementaci nových produktů.
- Rozvoj a budování značky.
- Řízení aktivit v oblasti marketingové komunikace.
- Řízení spolupráce s grafickými studii, reklamními a PR agenturami.
- Příprava, organizace a účast na promo akcích a konferencích.
- Analyzování a příprava zpráv o výsledcích jednotlivých marketingových aktivit.
- Komunikace s médii.
- Monitoring vývojových trendů, analýza trhu a konkurence.
- Přímá podpora oddělení prodeje a obchodního oddělení.
- Prezentace společnosti navenek – tvorba image společnosti.
- Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu podřízených pracovníků v rámci svěřeného celku organizace.
Kód ISCO
1221
Více informací
Manažer marketingu
Odborný směr
Obchod a marketing
Charakteristika
Manažer marketingu řídí marketingové aktivity firmy. Řídí, koordinuje a podílí se na marketingovém výzkumu, plánování výrobků a trhů, tvorbě cen, distribuční politice, podpoře prodeje a plánování služeb zákazníkům.
Pracovní činnosti
- Vedení oddělení marketingu.
- Příprava a koordinace marketingových strategií.
- Tvorba marketingového mixu (produkt, cena, distribuce, propagace).
- Vyhodnocování efektivity marketingových činností.
- Analyzování prodeje a trhů včetně pravidelného monitorování.
- Vyhledávání a vyhodnocování příležitostí na trhu.
- Komunikace s médii, distribuce tiskových zpráv, public relations.
- Rozhodování o vzhledu a náplni propagačních materiálů.
- Zabezpečování efektivní distribuce marketingových materiálů.
- Sestavování a vyhodnocování SWOT analýzy.
- Získávání informací o potenciálu trhu, konkurenci, požadavcích zákazníků a produktech.
- Řízení marketingových průzkumů.
- Reprezentování organizace na veletrzích, výstavách, jednáních s obchodními partnery, klíčovými zákazníky a dalšími subjekty.
- Komunikace s dalšími odděleními organizace a koordinace marketingových aktivit napříč organizací.
Kód ISCO
1221
Více informací
Ředitel malé organizace
Odborný směr
Management
Charakteristika
Ředitel malé organizace řídí a koordinuje veškeré činnosti uvnitř organizace, zodpovídá za tvorbu a implementaci celkové strategie směřující k naplnění cílů organizace a udržuje vztahy s klíčovými partnery.
Pracovní činnosti
- Formulování vize, tvorba a implementace celkové strategie organizace.
- Plánování, koordinace a kontrola všech procesů organizace s cílem dosažení podnikatelských záměrů.
- Řízení finančních operací organizace s ohledem na stanovený plán.
- Operativní řízení organizace.
- Rozhodování o portfoliu výrobků a služeb.
- Tvorba a implementace obchodní a marketingové strategie organizace.
- Rozvoj vztahů s klíčovými partnery.
- Tvorba a implementace personální strategie.
- Definování a rozvoj firemní kultury.
- Reprezentování organizace u odborné i laické veřejnosti, v médiích, na jednáních se stálými obchodními partnery, potenciálními zákazníky, státními institucemi a dalšími subjekty.
- Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu pracovníků.
Kód ISCO
1221
Více informací
Provozní manažer
Odborný směr
Management
Charakteristika
Provozní manažer řídí, koordinuje a kontroluje plynulost provozu, materiálně a personálně zajišťuje chod zařízení a dohlíží na dodržování kvality poskytovaných služeb.
Pracovní činnosti
- Nastavení, řízení a koordinace provozních procesů v rámci zařízení.
- Spolupráce na vytváření strategie rozvoje a cenové strategie daného zařízení.
- Výběr personálu a zajišťování jeho zaškolení.
- Vedení jednání a uzavírání kontraktů s obchodními partnery.
- Sjednávání smluv na poskytování služeb.
- Předkládání návrhů na dosažení vyšší kvality poskytovaných služeb.
- Provádění kontroly dodržování hygienických předpisů, předpisů v oblasti požární ochrany, ochrany a bezpečnosti zdraví při práci, pracovní kázně a vnitropodnikových směrnic.
- Řešení provozních problémů, reklamací a stížností zákazníků.
- Kontrola kvality a sledování úrovně poskytovaných služeb a spokojenosti zákazníků.
- Kontrola správnosti postupu při účtování služeb a správnosti postupu při pohybu skladových zásob.
- Zpracovávání harmonogramu služeb vedoucích zaměstnanců jednotlivých úseků.
- Komunikace a se zástupci kontrolních orgánů a poskytování součinnosti.
Kód ISCO
1221
Více informací
Technický ředitel
Odborný směr
Management
Charakteristika
Technický ředitel definuje a implementuje technickou (technologickou) strategii organizace, zabezpečuje technickou a konstrukční připravenost organizace, spolurozhoduje o technickém rozvoji organizace a koordinuje činnosti v oblasti vývoje a výzkumu.
Pracovní činnosti
- Strategické řízení oblasti rozvoje výroby.
- Stanovení výzkumných a vývojových plánů v souladu se strategií organizace.
- Řízení vývojových aktivit v rámci produktového portfolia.
- Spolupráce na celkovém řízení a zajištění bezproblémovém chodu výroby s ohledem na stanovené cíle.
- Spolupráce s oddělením nákupu, obchodu, kvality a logistiky s cílem zajistit dodávky zákazníkům dle jejich specifikace.
- Optimalizace postupů a procesů výroby z hlediska technologie, produktivity a kvality.
- Implementace a ověřování nových výrobních postupů, technologií a softwarů.
- Zajištění modernizace, vývoje a vyhledávání nových technologií ke zvýšení efektivity výroby.
- Řízení a koordinace technických a investičních projektů v rámci organizace.
- Koordinace činností při uvádění technologických zařízení do provozu.
- Řízení zpracování, vyhodnocení a kontrola technické a projektové dokumentace pro výrobu.
- Sledování vývoje techniky a technologií u konkurence.
- Reprezentování organizace na odborných konferencích a ve vědecko - vývojových sdruženích.
- Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu podřízených pracovníků v rámci svěřeného celku organizace.
Kód ISCO
1223
Více informací
Ředitel malé organizace
Odborný směr
Management
Charakteristika
Ředitel malé organizace řídí a koordinuje veškeré činnosti uvnitř organizace, zodpovídá za tvorbu a implementaci celkové strategie směřující k naplnění cílů organizace a udržuje vztahy s klíčovými partnery.
Pracovní činnosti
- Formulování vize, tvorba a implementace celkové strategie organizace.
- Plánování, koordinace a kontrola všech procesů organizace s cílem dosažení podnikatelských záměrů.
- Řízení finančních operací organizace s ohledem na stanovený plán.
- Operativní řízení organizace.
- Rozhodování o portfoliu výrobků a služeb.
- Tvorba a implementace obchodní a marketingové strategie organizace.
- Rozvoj vztahů s klíčovými partnery.
- Tvorba a implementace personální strategie.
- Definování a rozvoj firemní kultury.
- Reprezentování organizace u odborné i laické veřejnosti, v médiích, na jednáních se stálými obchodními partnery, potenciálními zákazníky, státními institucemi a dalšími subjekty.
- Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu pracovníků.
Kód ISCO
1223