Predikce zaměstnanosti v profesích (Kompas)
Počet zaměstnanců v profesi
Charakteristika profese Informace v tomto bloku jsou přebírány z webu NSP
Personální ředitel
Odborný směr
Management
Charakteristika
Personální ředitel formuluje a řídí personální politiku organizace, vytváří a implementuje personální strategie v souladu se strategickými cíli organizace, nastavuje a řídí jednotlivé personální procesy.
Pracovní činnosti
- Příprava, průběžná aktualizace, řízení implementace a vyhodnocení personální strategie organizace.
- Zpracování výhledů v oblasti lidských zdrojů v souladu s cíli organizace a realizace kroků k zajištění personálních potřeb organizace.
- Stanovení, koordinace a optimalizace personálních procesů a sociální politiky organizace.
- Metodická činnost v oblasti personálních procesů.
- Nastavení systému a procesů výběru, náboru, adaptace, rozvoje, hodnocení, odměňování, motivace, uvolňování a propouštění zaměstnanců.
- Analyzování a příprava zpráv o průběhu personálních procesů, jejich funkčnosti a přínosu.
- Monitorování spokojenosti zaměstnanců.
- Koordinace činností v oblasti outplacementu.
- Budování firemní kultury.
- Reprezentování organizace při jednáních se státními institucemi a dalšími subjekty.
- Spolupráce s ostatními útvary organizace.
- Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu podřízených pracovníků v rámci svěřeného celku organizace.
Kód ISCO
1212
Více informací
Ředitel malé organizace
Odborný směr
Management
Charakteristika
Ředitel malé organizace řídí a koordinuje veškeré činnosti uvnitř organizace, zodpovídá za tvorbu a implementaci celkové strategie směřující k naplnění cílů organizace a udržuje vztahy s klíčovými partnery.
Pracovní činnosti
- Formulování vize, tvorba a implementace celkové strategie organizace.
- Plánování, koordinace a kontrola všech procesů organizace s cílem dosažení podnikatelských záměrů.
- Řízení finančních operací organizace s ohledem na stanovený plán.
- Operativní řízení organizace.
- Rozhodování o portfoliu výrobků a služeb.
- Tvorba a implementace obchodní a marketingové strategie organizace.
- Rozvoj vztahů s klíčovými partnery.
- Tvorba a implementace personální strategie.
- Definování a rozvoj firemní kultury.
- Reprezentování organizace u odborné i laické veřejnosti, v médiích, na jednáních se stálými obchodními partnery, potenciálními zákazníky, státními institucemi a dalšími subjekty.
- Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu pracovníků.
Kód ISCO
1212
Více informací
Ředitel investičního rozvoje
Odborný směr
Management
Charakteristika
Ředitel investičního rozvoje formuluje strategii rozvoje a investiční záměry organizace, řídí a koordinuje rozvojové projekty v souladu s politikou organizace.
Pracovní činnosti
- Stanovování strategie rozvoje a investičních záměrů organizace.
- Stanovování strategických plánů v oblasti technického a územního rozvoje organizace.
- Řízení přípravy realizace investičních celků organizace.
- Řízení a organizace velkých investičních projektů směřujících k rozvoji organizace.
- Řízení tvorby a schvalování metodiky v oblastech technického rozvoje a environmentální politiky organizace.
- Řízení a kontrola procesu výběru, schvalování a realizaci investic organizace.
- Řízení kontroly kvality při spouštění a realizaci investic organizace.
- Hodnocení efektivnosti investic v rámci stanoveného rozpočtu.
- Řízení rozpočtů.
- Sledování příslušných předpisů a norem, kontrola jejich dodržování.
- Spolupráce s ostatními univerzálními celky organizace., účast na poradách.
- Organizování a koordinování činností manažerů v rámci svěřeného celku organizace.
- Reprezentování organizace na jednáních se stálými obchodními partnery, dodavateli a dalšími subjekty.
- Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu podřízených pracovníků v rámci svěřeného celku organizace.
Kód ISCO
1213
Více informací
Finanční ředitel
Odborný směr
Management
Charakteristika
Finanční ředitel plánuje, řídí a koordinuje chod finančního systému organizace, zajišťuje efektivnost hospodaření společnosti.
Pracovní činnosti
- Stanovování finanční strategie, hospodářského plánu a finančního rozpočtu organizace v součinnosti s ostatními univerzálními celky organizace.
- Stanovování strategie získávání a alokace zdrojů.
- Nastavení procesů a řízení aktivit v rámci finančního řízení společnosti.
- Optimalizace aktiv, pasiv a daňové zátěže, řízení cash-flow.
- Zajišťování efektivnosti hospodaření organizace.
- Analyzování finančních ukazatelů podnikového controllingu.
- Sledování rizik, jejich hodnocení a nastavení opatření k jejich odvrácení nebo minimalizaci.
- Zajišťování aktuálních zpráv o stavu finančních zdrojů a výsledcích podnikového hospodaření.
- Poskytování finančních analýz, prognózování a doporučení pro rozhodování managementu organizace.
- Reprezentování organizace na jednáních s obchodními partnery a dalšími subjekty auditorskými, daňovými a účetními orgány.
- Spolupráce s ostatními univerzálními celky organizace.
- Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu podřízených pracovníků v rámci svěřeného celku organizace.
Kód ISCO
1211
Více informací
Ředitel malé organizace
Odborný směr
Management
Charakteristika
Ředitel malé organizace řídí a koordinuje veškeré činnosti uvnitř organizace, zodpovídá za tvorbu a implementaci celkové strategie směřující k naplnění cílů organizace a udržuje vztahy s klíčovými partnery.
Pracovní činnosti
- Formulování vize, tvorba a implementace celkové strategie organizace.
- Plánování, koordinace a kontrola všech procesů organizace s cílem dosažení podnikatelských záměrů.
- Řízení finančních operací organizace s ohledem na stanovený plán.
- Operativní řízení organizace.
- Rozhodování o portfoliu výrobků a služeb.
- Tvorba a implementace obchodní a marketingové strategie organizace.
- Rozvoj vztahů s klíčovými partnery.
- Tvorba a implementace personální strategie.
- Definování a rozvoj firemní kultury.
- Reprezentování organizace u odborné i laické veřejnosti, v médiích, na jednáních se stálými obchodními partnery, potenciálními zákazníky, státními institucemi a dalšími subjekty.
- Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu pracovníků.
Kód ISCO
1211
Více informací
Manažer kontroly kvality
Odborný směr
Management
Charakteristika
Manažer kontroly kvality řídí procesy kontroly vstupních surovin, polotovarů a materiálů ve výrobě, procesy kontroly kvality hotového produktu a procesy interního auditu kvality výrobků.
Pracovní činnosti
- Budování, udržování a rozvoj systému kontroly kvality dle norem nebo odvětvových standardů.
- Metodické řízení vstupní, mezioperační a výstupní kontroly.
- Plánování postupů kontrol a zkoušek kvality.
- Vyhodnocování výsledků zkoušek a kontrol, formulace závěrů a vypracování posudků.
- Tvorba interních směrnic a norem kvality a kontrola jejich dodržování.
- Řízení provozní a technické dokumentace pracoviště ve vazbě na kvalitu.
- Provádění pravidelných interních auditů dle požadavků norem kvality nebo odvětvových standardů.
- Vyhodnocení interních auditů kvality, definování příčin neshod, stanovení nápravných a preventivních opatření, jejich implementace, sledování účinnosti.
- Identifikace příležitostí a implementace trvalého zlepšování kontroly kvality v organizaci.
- Spolupráce na implementaci systémů řízení kvality a zavádění nových standardů vedoucí ke zlepšení kvality.
- Spolupráce na zlepšení kvality výrobků, technologickém zlepšení výrobků a procesů.
- Jednání s dodavateli.
- Řízení vzdělávání zaměstnanců v oblasti řízení kontroly kvality.
- Spolupráce s dalšími útvary organizace při řešení reklamací produktů od zákazníků, neshodných produktů při výrobě.
- Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu podřízených pracovníků v rámci svěřeného celku organizace.
Kód ISCO
1219
Více informací
Manažer kvality
Odborný směr
Management
Charakteristika
Manažer kvality zodpovídá za tvorbu, řízení a rozvoj systému kvality, optimalizuje procesy managementu kvality, prosazuje a aplikuje moderní metody a nástroje managementu kvality v celé organizaci, zodpovídá za tvorbu interních směrnic a norem systému kvality a zajišťuje jejich dodržování.
Pracovní činnosti
- Stanovení systému řízení kvality v souladu s dosažením stanovených cílů kvality.
- Tvorba, řízení a zlepšování systému kvality dle norem kvality nebo oborových standardů.
- Řízení optimalizace procesů managementu kvality s využitím technik a nástrojů (neustálého) zlepšování.
- Zabezpečení požadované kvalitativní úrovně vstupů, procesů a výstupů.
- Podpora požadavků zákazníků uvnitř organizace, odpovědnost za navrhování možností zlepšování systému řízení kvality.
- Tvorba interních směrnic a norem systému kvality a zajištění jejich dodržování.
- Plánování a kontrola provádění pravidelných interních auditů dle požadavků norem kvality nebo odvětvových standardů.
- Vyhodnocení interních auditů kvality, definování příčin neshod, stanovení nápravných a preventivních opatření, jejich implementace, sledování účinnosti.
- Provádění externích auditů dodavatelů.
- Spolupráce s auditory při externím auditu a koordinace osob a útvarů při poskytování součinnosti auditního týmu.
- Tvorba podkladů, zpráv a reportů z interních a externích auditů pro vedení organizace.
- Řízení zaměřující se na analýzu a snížení rizika, schopnost monitorovat nově se objevující rizika.
- Efektivní řízení krizových situací umožňující správné rozhodnutí a komunikaci ze strany pověřených lidí s cílem ochrany zaměstnanců, výrobků a plynulosti obchodních aktivit.
- Šetření a analýza reklamací s cílem zvýšení kvality výrobků.
- Poskytování konzultační a poradenské podpory v oblasti hodnocení a zvyšování kvality jednotlivým útvarům organizace.
- Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu podřízených pracovníků v rámci svěřeného celku organizace.
Kód ISCO
1219
Více informací
Ředitel interního auditu
Odborný směr
Management
Charakteristika
Ředitel interního auditu vede nezávislé oddělení, které se zaměřuje na hodnocení efektivity řídících, výkonných a kontrolních procesů, posouzení finančního řízení, dodržování zákonných i interních předpisů a předcházení nebo zmírnění rizik.
Pracovní činnosti
- Navrhování koncepce interního auditu a rozpracování do plánu interního auditu.
- Řízení realizace plánu interního auditu a koordinace zapojených osob.
- Sestavení a správa rozpočtu oddělení interního auditu.
- Řízení činností souvisejících s hodnocením a posuzováním efektivity hlavních, řídících a podpůrných firemních procesů a definováním opatření k optimalizaci.
- Řízení činností souvisejících s kontrolou dodržování zákonných předpisů, norem a interních předpisů a postupů.
- V rámci interního auditu řízení činností souvisejících s ověřováním věrnosti finančních a účetních výstupů.
- Řízení zaměřující se na analýzu a snížení rizika, schopnost monitorovat nově se objevující rizika.
- Koordinace zpracování výstupů z interních auditů, definování nápravných opatření a doporučení ke zvýšení efektivity procesů, hospodárnosti organizace a navrhování opatření k eliminaci a snížení rizik.
- Sledování plnění nápravných opatření zjištěných neshod a doporučení, pomoc managementu a jednotlivým oddělením při jejich odstranění.
- Spolupráce s auditory při externím auditu a koordinace osob a útvarů při poskytování součinnosti auditního týmu.
- Expertní a konzultační činnost při řešení operativních úkolů napříč organizací.
- Stanovování hodnot organizace a etického chování zaměstnanců.
- Hledání úspor v rámci celé společnosti a to i na straně výkonu interního auditu.
- Koordinace externích auditů u zákazníků a dodavatelů.
- Sledování vývoje právních zákonných norem a předpisů obecně, i ve svěřené oblasti.
- Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu podřízených pracovníků v rámci svěřeného celku organizace.
Kód ISCO
1219
Více informací
Ředitel malé organizace
Odborný směr
Management
Charakteristika
Ředitel malé organizace řídí a koordinuje veškeré činnosti uvnitř organizace, zodpovídá za tvorbu a implementaci celkové strategie směřující k naplnění cílů organizace a udržuje vztahy s klíčovými partnery.
Pracovní činnosti
- Formulování vize, tvorba a implementace celkové strategie organizace.
- Plánování, koordinace a kontrola všech procesů organizace s cílem dosažení podnikatelských záměrů.
- Řízení finančních operací organizace s ohledem na stanovený plán.
- Operativní řízení organizace.
- Rozhodování o portfoliu výrobků a služeb.
- Tvorba a implementace obchodní a marketingové strategie organizace.
- Rozvoj vztahů s klíčovými partnery.
- Tvorba a implementace personální strategie.
- Definování a rozvoj firemní kultury.
- Reprezentování organizace u odborné i laické veřejnosti, v médiích, na jednáních se stálými obchodními partnery, potenciálními zákazníky, státními institucemi a dalšími subjekty.
- Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu pracovníků.
Kód ISCO
1219
Více informací
Vedoucí týmu
Odborný směr
Management
Charakteristika
Vedoucí týmu zajišťuje naplňování firemní strategie a firemních cílů prostřednictvím svěřeného týmu. V rámci týmu plánuje, rozděluje, řídí, kontroluje a vyhodnocuje práci členů týmu, motivuje je a nadřízeným pracovníkům reportuje o stavu plnění úkolů.
Pracovní činnosti
- Zajištění přenosu firemní strategie, cílů a úkolů do svěřeného týmu.
- Spolupráce na tvorbě operativních a finančních plánů organizace.
- Stanovení cílů a přidělování dílčích úkolů jednotlivým členům týmu.
- Určení metod a pracovních postupů plnění přidělených pracovních úkolů.
- Stanovení forem vzájemné spolupráce uvnitř týmu a zajištění nutné spolupráce se členy týmů z jiných útvarů.
- Stanovení standardů pracovního výkonu a norem pracovního chování.
- Zabezpečení logické i časové návaznosti plnění úkolů.
- Kontrola výsledků a výkonu jednotlivých členů týmu.
- Zabezpečení podmínek ke zvyšování profesní kvalifikace podřízeních pracovníků.
- Řešení interpersonálních vztahů v týmu.
- Pravidelná účast na operativních poradách nadřízených a přenos získaných informací a úkolů do svěřeného pracovního týmu.
- Sběr podnětů a nápadů na vylepšování stávajících pracovních postupů a předkládání námětů na inovace.
- Navrhování personálních změn ve složení týmu.
- Zprostředkování spolupráce s ostatními útvary v organizaci.
- Prezentace výsledků týmu nadřízeným.
- Dohled nad dodržováním zásad podnikatelské etiky (obsahu etického kodexu organizace) ve všech činnostech jím vedeného pracovního kolektivu.
- Dohled nad dodržováním zásad BOZP a požární ochrany.
- Motivace a hodnocení podřízených pracovníků v rámci svěřeného celku organizace.
Kód ISCO
1219