Predikce zaměstnanosti v profesích (Kompas)
Počet zaměstnanců v profesi
Pro zobrazení této metriky je třeba nejprve zvolit alespoň jeden kraj ve filtru na začátku stránky.
Charakteristika profese Informace v tomto bloku jsou přebírány z webu NSP
Generální ředitel
Odborný směr
Management
Charakteristika
Generální ředitel je odpovědný za celkové řízení velké nebo střední organizace a naplňování cílů v souladu s definovanou strategií.
Pracovní činnosti
- Stanovení a rozhodování o dlouhodobých strategických cílech organizace.
- Formulování vize, tvorba a implementace celkové strategie organizace.
- Dohled nad plánováním, koordinací a kontrolou všech procesů organizace.
- Komplexní dohled a zodpovědnost za chod a rozvoj organizace v souladu ke stanoveným strategickým cílům a vztahu k vlastníkům organizace.
- Schvalování finančních rozpočtů organizace a rozhodování o rozdělení hospodářského výsledku.
- Rozhodování o předkládaných návrzích portfolia výrobků a služeb.
- Rozhodování o předkládaných návrzích obchodní a marketingové strategie organizace.
- Rozvoj vztahů s klíčovými partnery.
- Rozhodování o realizaci investic, rozvojových aktivitách a nových projektů.
- Vytváření podmínek pro kontinuální zlepšování produktivity.
- Definování a rozvoj firemní kultury.
- Řízení, koordinace, motivace a kontrola výsledků práce vrcholového managementu.
- Reprezentování organizace u odborné i laické veřejnosti, v médiích, na jednáních se stálými obchodními partnery, potenciálními zákazníky, státními institucemi a dalšími subjekty.
Kód ISCO
1120
Více informací
Ředitel malé organizace
Odborný směr
Management
Charakteristika
Ředitel malé organizace řídí a koordinuje veškeré činnosti uvnitř organizace, zodpovídá za tvorbu a implementaci celkové strategie směřující k naplnění cílů organizace a udržuje vztahy s klíčovými partnery.
Pracovní činnosti
- Formulování vize, tvorba a implementace celkové strategie organizace.
- Plánování, koordinace a kontrola všech procesů organizace s cílem dosažení podnikatelských záměrů.
- Řízení finančních operací organizace s ohledem na stanovený plán.
- Operativní řízení organizace.
- Rozhodování o portfoliu výrobků a služeb.
- Tvorba a implementace obchodní a marketingové strategie organizace.
- Rozvoj vztahů s klíčovými partnery.
- Tvorba a implementace personální strategie.
- Definování a rozvoj firemní kultury.
- Reprezentování organizace u odborné i laické veřejnosti, v médiích, na jednáních se stálými obchodními partnery, potenciálními zákazníky, státními institucemi a dalšími subjekty.
- Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu pracovníků.
Kód ISCO
1120